خرید دستگاه جوجه کشی

خرید دستگاه جوجه کشی با وجود برندهای متنوع داخلی و خارجی مانند آرکام کره، ویکتوریای ایتالیا، BRINSEA بریتانیا و هواباتور و برندهای داخلی مانند ایزی باتور و سوپرمینیاتور EIG نیازمند اطلاعات فنی و تخصصی در این زمینه است و بدون داشتن اطلاعات فنی دقیق در این مورد نمی توان خرید موفقی داشت. خرید هر کدام از محصولات خارجی و داخلی دارای مزایا و معایب خاص خود است. در این مقاله قصد داریم به مهمترین مزایا و معایب خرید برندهای خارجی و داخلی اشاره کنیم.

دستگاه جوجه کشی خارجی و ایرانی

دستگاه جوجه کشی خارجی و ایرانی

مزایا و معایب خرید دستگاه جوجه کشی خارجی

برندهای خارجی که در بازار دستگاه های جوجه کشی در ایران به خرید و فروش می رسند اکثرا شامل آرکام کره، BRINSEA بریتانیا، ویکتوریای ایتالیا و نمونه های بدل هواباتور هستند. در مورد هواباتور باید توجه کنید که کارخانه این برند به دلیل ضعف مدیریت آن از اواخر قرن بیستم به کسب و کار خانوادگی تبدیل شده و بازار رقابت بین المللی را به برندهای دیگری همچون ویکتوریا، آرکام و BRINSEA تحویل داده است و محصولات آن در داخل آمریکا و آن هم تنها در چند ایالت آن به فروش می رسد. از طرف دیگر آخرین ثبت سفارش های این برند از خاورمیانه و ایران مربوط به سال ۲۰۰۴ می باشد و در حال حاضر با تحریم های آمریکا به هیچ وجه امکان سفارش از داخل ایران برای این برند آمریکایی وجود ندارد و با توجه به عدم صادرات آن به خاورمیانه از کشورهای همسایه هم قابل خرید نیست.

انکوباتورهایی که با برند هواباتور با قیمت بسیار ارزان در بازار داخلی به خریداران فروخته می شود بدل بوده و از جنس چینی یا ایرانی است که از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستند. همچنین در خرید دستگاه جوجه کشی از سایر برندهای خارجی باید توجه کنید که به دلیل افزایش قیمت دلار، مالیات و عوارض، انکوباتورهای وارداتی با قیمت بسیار بالایی به دست خریداران ایرانی می رسد و با اعمال تحریم ها عملا این برندها نمی توانند خدمات پس از فروش و تامین قطعات و لوازم جانبی را به خوبی انجام دهند. به همین دلیل باید توجه کنید که اگرچه برخی برندهای خارجی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند اما به دلیل قیمت بالا و عدم امکان ارائه خدمات پس از فروش و تامین لوازم جانبی متحمل هزینه زیادی خواهید شد.

دستگاه جوجه کشی صنعتی
دستگاه جوجه کشی ۳۰۰۰ تایی

 

خرید دستگاه جوجه کشی

خرید دستگاه جوجه کشی

مزایا و معایب خرید دستگاه جوجه کشی داخلی

خرید دستگاه جوجه کشی از برندهای داخلی نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. برای مثال در ساخت دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی داخلی (برخی برند ها) از قطعات چینی استفاده می شود که کاهش راندمان جوجه کشی  و ضریب تبدیل جوجه یک روزه را به دنبال دارد. برای مثال قطعات بسیار حساس سنسور و موتور استفاده شده در این انکوباتورها از برندهای چینی NTC و لانداست که از دقت بسیار پایینی در کنترل دما و رطوبت و چرخاندن تخم ها برخوردارند.

استفاده از این قطعات نامرغوب چینی منجر به کاهش هزینه های تولید و در نتیجه قیمت فروش آن ها می شود. باید توجه کنید که اگرچه این انکوباتورها را با قیمت بسیار پایینی نسبت به انکوباتورهای خارجی می توانید بخرید اما با توجه به پایین بودن راندمان جوجه کشی در آن ها، زیان وارده ناشی از تلف شدن تخم های نطفه دار بیشتر خواهد بود. به همین دلیل استفاده از این گونه دستگاه های جوجه کشی صرفه اقتصادی ندارد.

با این حال برخی کارخانه های داخلی مانند گروه صنعتی اسکندری EIG محصولات خود را در حد استانداردهای جهانی تولید و با قیمت بسیار مناسب به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کنند. برای مثال در ساخت انکوباتورهای این کارخانه از سنسورهای SHT SENSIRION کالیبره شده در سوئیس استفاده می شود که تنها برندهای خارجی آرکام و ویکتوریا از آن ها استفاده می کنند. همچنین ایزی باتورها و سوپر مینیاتورهای این کارخانه همانند مدل های جدید و به روز دنیا مجهز به سیستم  چرخش ۳۶۰ درجه ای تخم ها هستند که در نچسبیدن نطفه به پوسته تخم ها نقش مهمی ایفا می کنند. موتورهای انحصاری انکوباتورهای ساخت EIG، از نوع دائم کار در خلا بوده و در مالزی سفارش و ساخته می شوند و این انکوباتورها را قابل رقابت با برندهای معتبر خارجی می کند.

 

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی مطالعه نمایید:

     

    سایت دستگاه جوجه کشی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    تلگرام دستگاه جوجه کشی
    تویتر دستگاه جوجه کشی
    فیس بوک دستگاه جوجه کشی
    آپارات دستگاه جوجه کشی
    اینستاگرام دستگاه جوجه کشی
    یورتیوب دستگاه جوجه کشی

     

     

     

    ۰ ۰ votes
    امتیازدهی به مقاله